20/5-16

Hej alla!
 
Idag är det en både deppig och bra dag, för exakt ett år sen kvalade oxå min älskade andelshäst Fontana och lyckades klara kvalet så idag är det exakt 1 år hon har fått tävla...  De va riktigt roligt att hon klarade kvalet.
 
Men när vi kom hem då så var hela dörren av på mitten och alla datorer och mobiler samt lite pengar, smyckeskrin borta.. Någon eller några hade gjort inbrott i min lägenhet.. Vi kommer hem och då står polisen redan där och är inne i min lägenhet för att få tag i bevis och fingeravtryck eller ah kolla för att kunna binda någon eller några till brottet.. Men de ända dom hade lämnat eftersig va ett skoavtryck inga andra bevis.. Så anmälan las ner efter 4-5 dagar..  Jag tänkter fortfarande på inbrottet och tycker att de är obehagligt att lämna lägenheten, eller jobbigt om ingen är hemma där oro att de ska hända igen.. Men nu har vi säkerhetsdörr så den lär inte gå sönder sådär lätt om någon försöker göra inbrott igen vilket är positivt.
Snacka om att man kände sig otrygg efter inbrottet och tänk vilken hemsk upplevelse för killens mamma som skulle komma och lämna killens post, hon visste inte att vi var på Solvalla för att kolla när Fontana kvala, hon trodde vi va hemma och vilken syn att se de där då, hon trodde att nån hade mördat oss eller något hade hänt.. Fast hon ringde ju så klart på killens telefon och när han svara så vart hon ju lugn så klart av att höra att vi var på solvalla och att inget hade hänt oss.. 
 
1 Dan Thor:

skriven

Så läskigt!
Hur känner du idag?

Jaså? Hur går det i EM då?
Hur mår du? =)

Jag mår bra :)
kram

2 jessy:

skriven

Men usch va hemskt! :(

Kommentera här: